Subalansuota ir reguliari mityba skatina harmoningą vaiko augimą, fizinį ir protinį brendimą, sugebėjimą mokytis ir darbingumą. Augančiam vaikui maistas yra ne tik energetinė, bet ir statybinė medžiaga. Maitinimas turėtų būti toks, jog produktų kiekis ir įvairovė aprūpintų organizmą visomis reikalingomis medžiagomis.

Rekomenduojama valgyti tris ar keturis kartus per dieną: pusryčius, priešpiečius (ar pavakarius), pietus, vakarienę. Užkandis prieš pietus sužadina apetitą, geriausiai tam tinka vaisiai arba jogurtas. Vandens kiekis vaikui nėra ribojamas, gali gerti tiek, kiek nori. Per dieną apie 1 litrą vandens. Be to, maiste turėtų būti ir pakankamai maisto skaidulų. Šios medžiagos pripildo skrandį, žarnyną, padeda sukelti sotumo jausmą, bet virškinimo sistemoje mažai skaidomos, todėl kraujas neperkraunamas riebalais ir angliavandeniais. Jos reikalingos geram žarnyno darbui. Tai daržovių ir vaisių ląsteliena.

Valgiaraštis sudaromas taip, kad per pusryčius ir pietus gaunama daugiau nei du trečdaliai paros raciono kalorijų, o vakarienei mažiau nei trečdalis. Taip stengiamasi, kad per vieną maitinimą nebūtų duodami labai panašūs patiekalai. Laikomasi baltymų, riebalų ir angliavandenių kiekių santykio 1:1:4. Valgyti duodama reguliariai – kasdien tuo pačiu metu, nes organizmas jau iš anksto pasirengia įsisavinti maistą.

Porcijų dydis sveikos mitybos piramidėje nurodytas priklausomai nuo vaiko amžiaus. Jų dydis, skirtas kiekvienam maitinimui, apskaičiuojamas sveikam, aktyviam, ne mažiau kaip 1 val. per dieną aktyviai žaidžiančiam vaikui nepriklausomai nuo lyties. Nedaug judančiam vaikui pakanka mažesnio kiekio.

Labai didelę reikšmę teisingai mitybai turi šeimos tradicijos, kaip ir kokie vaiko mitybos įgūdžiai buvo ugdomi šeimoje nuo gimimo ir vėliau, lankant ikimokyklinio ugdymo įstaigą. Kartu su šeima ir vaikų priežiūros specialistais suformuoti geros mitybos įpročiai užtikrins tinkamą mitybą visą gyvenimą.